Welcome to Mandalay ครับ
|
|
Posted 04 March 2014 - 02:06 PM
ส่วนเที่ยวบินขากลับครับ
Here’s come the returning flight, which is pretty similar, and pleasant.
Airlines : Bangkok Airways
Flight : PG 709
From : Mandalay International Airport (MDL/ VYMD)
To : Bangkok Suvarnabhumi Airport (BKK/ VTBS)
Date : 16 February 2014
Departure Gate : 6
Boarding Time : 13.35 hrs.
Departure Time : 14.15 hrs.
Actual Departure Time : 14.35
Flight Duration : 1.55 hrs.
Arrival Time : 16.30 hrs.
Arrival Gate : 103
Aircraft : A 319
Registration : LZ-FBF
Name :
Class : Economy Class
Seat : 7A
เที่ยวบินขากลับนี้ ไม่มีใครสามารถทำ Internet Check in ได้เลยครับ ตอนแรกนึกว่า Internet ที่โรงแรมรวน พอ login เข้าไป จะเลือกที่นั่ง ระบบก็แจ้งว่าเราได้ check in ไปแล้ว และ assign ที่นั่งให้เรียบร้อยเลย เปลี่ยนไม่ได้
พอมาถึงเคาน์เตอร์ล่วงหน้า 2 ชั่วโมง (สนามบินเปิดให้เข้าไปก่อน 2 ชั่วโมงพอดีครับ ไม่ให้เข้าก่อน) ก็เจอคิวยาวมากกกกกกกกก
We tried to check in via mobile as we normally do, but to no avail. The program just display that we have already checked in, seat is assigned (which is not the seat we really wanted)
2 hours prior to departure, we are at the airport. Please note that you cannot get into airport terminal a minute earlier than your flight departure time. Once we get in, we face with a long check in line like this.
Posted 04 March 2014 - 02:06 PM
เข้าคิว “แจก” Boarding pass ครับ ต้องใช้คำว่าแจก เพราะ Boarding pass ทุกใบ print ไว้เรียบร้อยแล้ว ไม่ทราบว่าเอามาจากกรุงเทพหรือเปล่า แล้ว Agent ที่นี่ก็มานั่งหาทีละใบ เขียน luggage tag ด้วยมือ เพราะ computer ที่สนามบินนี้ไม่ support ระบบของ PG ครับ ทุกเครื่องดูเก่าๆเหลืองๆ ชอบกล
และเนื่องจากที่สนามบินนี้ PG ไม่มีเลาจน์ ก็เลยให้เป็น Complimentary Voucher คนละใบครับ
The reason for all hassle is : computer terminal at the airport does not support PG’s check in system (which I believe is among a universally used one around the world). Boarding pass is pre-printed from somewhere, seat are randomly assigned and change is not possible. Agent have to find our boarding pass from the pile one by one.
We were also informed that they do not have lounge here, but we are given a complimentary voucher for a set of snack at a café inside.
Posted 04 March 2014 - 02:13 PM
อาหารมื้อนี้ครับ จัดหนักให้เพราะทราบว่าส่วนใหญ่คงไม่ได้ทานอะไรกันมาก่อน มันเที่ยงที่สนามบินพอดี หาอะไรกินก็ไม่ค่อยได้ครับ ร้านมีน้อยมาก
Choice คือข้าวผัดต้มยำกุ้งกับบะหมี่เป็ดครับ ผมเลือกบะหมี่เป็ด ส่วนคนอื่นๆไม่ได้ถ่ายมา คงหิวจัด
Hot lunch is served again, this is a nice touch that is highly appreciated as there are not so much choice (if any?) for us to eat at airport terminal. The choice is Fried rice Tom Yum style or vegetable noodle and duck. I opted for the latter choice. Sorry that I do not have photo of fried rice… my travel companion forget to take the photos, assume that they are starving.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users
ค้นหา ตั๋วเครื่องบินด้วยระบบ Galileo (แสดงผล waiting list) | ค้นหา ตั๋วเครื่องบินด้วยระบบ Amadeus (เแสดงเฉพาะที่นั่งว่าง) | |
ติดต่อเจ้าหน้าที่แผนก ตั๋วเครื่องบิน โทร 02-3737-555 / จันทร์ - ศุกร์ 09.00~18.00 น. // เสาร์ 09.00-16.00 น. |